Re: New Music to europejski projekt promujący muzykę współczesnej. W trakcie jego trwania współpracowali ze sobą: kompozytorzy, zespoły wykonujące tzw. „nową muzykę”, centra informacji muzycznej i stowarzyszenia kompozytorów. Zasadnicza aktywność projektu polegała na organizowaniu koncertów, na których wykonywane były utwory wybrane z bazy internetowej Re: New Music, oraz seminariów, warsztatów i prób otwartych z udziałem kompozytorów. Dzięki działalności 22 zespołów i 12 organizacji z 11 państw odbyły się imprezy, które promowały nową muzykę, jej twórców i wykonawców oraz umożliwiły wymianę idei i doświadczeń między artystami z całej Europy.
W 2009 roku do projektu dołączyło Polskie Centrum Informacji Muzycznej oraz dwa polskie zespoły, specjalizujące się w wykonawstwie muzyki współczesnej – Kwartludium + iOrkiestra Muzyki Nowej. Wspólnie zorganizowaliśmy sześć koncertów. Pierwszy z nich miał miejsce podczas ubiegłorocznej „Warszawskiej Jesieni” – Kwartludium + wykonało wówczas utwór belgijskiego kompozytora Gillesa Goberta, który przyjechał do Warszawy, aby wziąć udział w wykonaniu swojej kompozycji (elektronika). Poprowadził on także warsztaty w Zespole Szkół Muzycznych przy ul. Miodowej oraz uczestniczył w próbie otwartej. Kwartludium+ zaprezentowało utwór Gillesa Goberta jeszcze raz 16 listopada 2009 roku w Gdańsku – tym razem, w zastępstwie kompozytora wystąpił jego uczeń – Gilles Doneux. Kilka dni przed tym wydarzeniem, 12 listopada 2009 roku, Kwartludium+ wystąpiło w Słupsku na Komeda Jazz Festival, gdzie „jazzowa” publiczność mogła usłyszeć inny utwór wybrany przez zespół z bazy Re: New Music, a mianowicie Ellipsen Jean-Pierre’a Deleuze (Belgia). Interesujące imprezy związane z projektem miały miejsce późną jesienią w Katowicach. Tam właśnie, przy współpracy z Akademią Muzyczną, zorganizowaliśmy dwa koncerty Orkiestry Muzyki Nowej. Dnia 19 listopada 2009 podczas Śląskiej Trybuny Kompozytorów Orkiestra zaprezentowała kompozycję Damballa autorstwa Osmo Räihäli. Wykonanie poprzedziła próba otwarta oraz wykład wygłoszony przez kompozytora dla studentów Akademii. Interesujący temat – Music straight from icy hell-that is Fifty Years of Finnish Music in fifty minutes – przyciągnał licznych słuchaczy, a kompozytor, który jest także muzykologiem, w ciekawy sposób streścił najnowszą historię fińskiej muzyki. Niespełna miesiąc później, 10 grudnia 2009 roku, podczas festiwalu Brand New Music odbył się kolejny koncert w ramach Projektu Re: New Music. Tym razem Orkiestra Muzyki Nowej wykonała koncert wiolonczelowy Momemntum – jeden z najnowszych utworów znanego, duńskiego kompozytora Pera Norgarda. Partię solową powierzono, na stałe współpracującemu z kompozytorem wiolonczeliście, Jakobowi Kullbergowi. Per Norgard, ku radości organizatorów, zgodził się przyjechać do Katowic, gdzie wziął udział w próbie otwartej oraz w spotkaniu poświęconym swojej twórczości. Dnia 23 marca 2010 roku publiczność festiwalu „Poznańska Wiosna Muzyczna” miała okazję wysłuchać kolejnego koncertu współorganizowanego przez Re: New Music – Orkiestra Muzyki Nowej wybrała na tę okazję utwór Berislava Šipuša (Chorwacja) pt.: Un jardin sous la pluie avec un compositeur sans parapluie.
Projekt Re: New Music dobiegł końca w listopadzie 2010 roku. Do tego czasu zorganizowanych zostało jeszcze kilka koncertów z udziałem polskich zespołów. w Łodzi podczas Sesji Musica Moderna (Kwartludium +), w Krakowie, w ramach Dni Kompozytorów Krakowskich (Orkiestra Muzyki Nowej). Finał Projektu w Polsce miał miejsce we wrześniu, na Festiwalu „Warszawska Jesień” (Kwartludium + i Orkiestra Muzyki Nowej wykonały utwory wybrane z bazy Re: New Music, które w przeciągu roku prezentowali na koncertach w różnych miastach Polski.